Ülkemizin eğitim ile ilgili önemli sorunlarının ele alındığı 1. Maarif Kongresi 15-21 Temmuz 1921 tarihinde Ankara’da üst düzey yöneticiler, yüksek dersler müderrisleri, eğitim müdürleri, üniversite, okul müdürleri ve öğretmenlerin katılımlarıyla gerçekleştirilmiştir. Cumhuriyet tarihinde eğitime dair önemli konuların ele alındığı Kongre, Türk Millî Eğitiminin kurulmasında önemli bir aşamayı temsil etmektedir. Çünkü bu Kongre ile eğitim, öncelikli bir konu olarak ele alınmış, yeni eğitim politikalarının temelleri atılmış, gençlere verilecek eğitimin esasları belirlenmiş ve uzun vadeli eğitim hedeflerine ulaşmanın yolları tartışılarak somut adımlar atılmıştır. Bu nedenle 1. Maarif Kongresi, eğitim tarihimizde önemli bir yer tutmaktadır.
Cumhuriyetimizin 101. yılında bu köklü miras üzerine inşa edilen Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli hayata geçirilmiştir. Bu model, eğitim sistemimizde millî bir kimliğin oluşumuna katkı sağlamayı ve millî bilince sahip bireylerden oluşan bir toplum meydana getirmeyi, eğitimi toplumun her kesimine ulaştırmayı ve gençleri 21. yüzyılın gereksinimlerine uygun şekilde donatmayı hedeflemektedir. Böylece geçmişin birikimlerine değer katarak, geleceğin ihtiyaçlarına cevap verecek bütüncül bir sistem tasarlanmıştır. Bu hedefe ulaşmak için öğretmenlerimizi eğitimin merkezine koymakta, onların toplumdaki rollerini güçlendirerek, mesleki gelişimlerini desteklemeyi ve öğretim uygulamalarını daha etkili hale getirmeyi amaçlamaktadır.
Öğretmenlerimiz, ülkemizin geleceğinin teminatı, çocuklarımızın eğitiminin ve gelişiminin mimarlarıdır. Bu kapsamda, öğretmenlerimize çok önemli görevler düşmektedir. Öğretmenlerimiz, sınıf içindeki uygulamalarıyla öğrencilerin bireysel yeteneklerini ortaya çıkarmakta ve onları yaşam becerileriyle donatmada belirleyici bir rol oynamaktadırlar. Bu nedenle, Öğretmenler Günü, öğretmenlerin bu kritik rollerini ve eğitimdeki katkılarını takdir etme fırsatı sunmaktadır. Bu kapsamda, 2024 yılı Öğretmenler Günü Kutlama Programı kapsamında Maarif Kongresi düzenlenerek, öğretmenlerimizin uygulamaya ilişkin kıymetli deneyimlerinin bildiri olarak paylaşılması planlanmaktadır. Ağırlıklı olarak uygulama deneyimlerinin paylaşılması beklenen bildirilerde, ele alınan konunun teorik çerçevesine de değinilmesi, uygulama ile teori arasındaki bağlantının güçlendirilmesi amacıyla önemli bir adım olacaktır. Bu kongre, öğretmenlerimizin saha deneyimlerinin teorik temellerle desteklenmesini ve eğitim uygulamalarında en iyi yöntemlerin paylaşılmasını sağlayarak, eğitim sistemimizin güçlenmesine katkıda bulunacaktır. Maarif Kongresi 26-27 Kasım 2024’te Erzurum’da “Öğretmen Gözüyle Eğitim Öğretim” teması altında düzenlenecektir.
Onursal Başkanlığını Bakanımız Sayın Prof. Dr. Yusuf TEKİN, Başkanlığını Bakan Yardımcımız Sayın Dr. Nazif YILMAZ’ın Düzenleme Kurulu Başkanlığını Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürü Sayın Cevdet VURAL’ın yapacağı Maarif Kongresi’nin davetlileri arasında Bakanlığımızın ilgili birimleri ve yurt içi ve yurt dışında görev yapan öğretmenlerimiz yer alacaktır.
Genişletilmiş Özet Şablonu
Başlık
(En fazla 10 - 14 kelime olmalıdır.)
Metin
Bu bölümde sırasıyla başlık, anahtar kelimeler, giriş, çalışmanın amacı-önemi, yöntemi, bulgular, sonuç ve öneriler, kaynakça başlıkları yer almalıdır. Genişletilmiş özet içeriği kaynakça hariç en fazla 750 kelime ile sınırlı olmalıdır.
Yazı tipi Times New Roman, yazı büyüklüğü 12 punto, satır aralığı 1,15 cm ve iki yana yaslı olmalıdır.
Ana başlıkların tamamı büyük harflerle ve kalın, alt başlıklar ise ilk harfi büyük diğerleri küçük ve kalın yazılmalıdır.
Değerlendirmede Kullanılacak Bilimsel Ölçütler
| ÖLÇÜTLER |
| ||||
|
|
|
| |||
Çalışmanın Başlığı İçeriği Yansıtmaktadır | ||||||
Anahtar Kelimeler İçerikle Uyumludur | ||||||
Giriş Bölümünde Uygulamaya İlişkin Bilgilere Yer Verilmektedir | ||||||
Giriş Bölümünde Teoriye İlişkin Bilgilere Yer Verilmektedir | ||||||
Çalışmanın Amacı Açık ve Anlaşılır Bir Biçimde İfade Edilmiştir | ||||||
Çalışmanın Önemi Açık ve Anlaşılır Bir Biçimde İfade Edilmiştir | ||||||
Çalışmanın Yöntemi Bilimsel Araştırma Süreçlerine Uygun İfade Edilmiştir | ||||||
Çalışmanın Bulguları Öğretim Uygulamalarına Katkı Sağlamaktadır | ||||||
Çalışmadan Elde Edilen Sonuçlar Uygulamaya Dönüktür | ||||||
Çalışmanın Sonucunda Uygulamaya Dönük Önerilere Yer Verilmiştir |